Christel Keuning

Christel Keuning

Medewerker Klantcontactcentrum (KCC)

Ik leer elke dag iets nieuws

Tien jaar geleden kwam ik op de klantenservice van Portaal terecht als uitzendkracht. Een tijdelijk baantje, maar het beviel zo goed dat ik er nu nog zit. Samen met mijn collega’s beantwoord ik aan de telefoon vragen van huurders; over betalingen, overlast, reparaties, schoonmaak - verzin het maar. Het is pittig werk, maar we hebben hier een mooie club mensen die elkaar steunen. Veel collega’s werken gedeeltelijk vanuit huis, minimaal één dag in de week zien we elkaar op kantoor. De start van het nieuwe Klantcontactcentrum maakt het werk alleen maar interessanter: extra administratieve taken en meer afwisseling. Dus dit ‘tijdelijke baantje’ hou ik nog wel even vol!

Sparren met collega’s

Als medewerker klantenservice moet je kunnen invoelen en meeleven met huurders, maar je moet je niet laten meeslepen. Je bent geen maatschappelijk werker, ook al hoor je soms schrijnende verhalen van mensen, bijvoorbeeld over schulden. De kunst is om de middenweg te vinden. Maar dat leer je hier allemaal. Je krijgt training in gesprekstechnieken en de telefoontjes worden regelmatig gemonitord. Gaat een gesprek niet lekker, dan spreek je het na afloop even door met iemand die heeft meegeluisterd: waar ging het mis, wat zou ik anders kunnen doen. Daar leer je enorm veel van. En dan zijn er nog bepaalde collega’s op de afdeling die als vraagbaak dienen. Daar kun je altijd even mee sparren. Zelfs na 10 jaar leer ik nog elke dag iets nieuws.